Tom Oude Luttikhuis
Tom Oude Luttikhuis
Regional Business Manager for Netherlands
Jan. 1970

Aanstelling Tom Oude Luttikhuis als e-commerce manager


koongo-yellowkit

Online winkelen begint niet altijd direct bij de webwinkel zelf. 92 procent van de consumenten die online producten vergelijken, gebruiken een vergelijkingssite. Uit een recentelijk onderzoek van ABN AMRO blijkt dat zo’n 30 procent van de online aankopen plaatsvindt via een doorklik van een vergelijkingssite naar een webwinkel. Daarnaast is er in de laatste jaren een duidelijke trend zichtbaar, waarbij webwinkels steeds meer omzet halen uit media-inzet gebaseerd op productfeeds (feedmarketing).

Een kwart van Nederlandse grootste webwinkels realiseert meer dan 25 procent ¹ van de omzet met feedmarketing. Hun actuele productinformatie is real time gekoppeld aan de online reclamekanalen, waardoor ze snel op market- en prijstrends kunnen inspelen.

"Deze ontwikkeling is zeker positief te noemen" aldus Tomas Kucera, CEO van Koongo, "de verwachting is dat feedmarketing onmisbaar wordt in het wel of niet succesvol zijn met een webwinkel". Momenteel biedt Koongo de mogelijkheid tot het samenwerken met meer dan 500 gerenommeerde vergelijkingssites.

Steeds meer Nederlandse webwinkels maken gebruik van feedmarketing en deze vorm van marketing zal de komende jaren alleen maar groeien. Om deze groei te waarborgen heeft Koongo Dhr. Ing. Tom Oude Luttikhuis aangetrokken als e-commerce manager Nederland.

Met zijn commercieel/ technische achtergrond in combinatie met zijn bedrijf www.yellowkit.com, waarmee Koongo al partnership heeft, is het management van Koongo overtuigd dat Dhr. Oude Luttikhuis de ervaring en skills heeft om enerzijds het strategisch en operationeel beleid van Koongo uit te voeren en anderzijds daadkracht heeft voor een duidelijke positionering van Koongo op de Nederlandse e-commerce markt.

Tom Oude Luttikhuis:

Met mijn aanstelling als e-commerce manager ben ik verantwoordeijk voor de Koongo klanten en partners voor de Nederlandse markt, dit maakt het voor alle zowel Koongo gebruikers als partners makkelijk om te communiceren. Daarnaast kan ik snel reageren vanuit commerciële cq. technische vragen vanuit de markt, met het support van het excellente team van Koongo. Daarnaast ben ik zeer benieuwd hoe jullie op dit moment de Koongo connector gebruiken (bijv. voor alle productvergelijkingswebsites) en wat jullie succesverhalen (showcases) zijn.

Om naast het gebruik van de Koongo nog meer resultaat te halen volgen hier een 3-tal tips:

  • Synchroniseer je feed frequent en op de juiste momenten. Als jouw feed ‘s ochtends om 7 uur synchroniseert met je database en je Dynamic Retargeting (display) partner elke ochtend om 6 uur synchroniseert, lopen je voorraad en prijzen altijd achter op de feiten.
  • Inventariseer van tevoren alle mogelijke wensen van alle publishers of partners en zorg ervoor dat je productfeed zoveel mogelijk relevante data (in verschillende nodes) bevat. Dit voorkomt het indienen van allerlei extra requests richting IT in de toekomst.
  • Zorg ervoor dat de content van de feed zo min mogelijk afkortingen en jargon bevat en duidelijk en compleet de informatie over het desbetreffende product weergeeft.

Contactgegevens:

  • tom@koongo.com

More information:


tom-tomas

Tom Oude Luttikhuis left, Tomas Kucera right.

Localized Blogs
Koongo English Koongo Netherland Koongo Germany Koongo Denmark Koongo Spain Koongo France Koongo Greece
Categorieën
Nieuwsbrief