Menu

Blog

7 tips voor verkopers die aan de slag gaan met Rakuten

Rakuten is een van de krachtigste, wereldwijd erkende online marktplaatsen. Met meer dan 40.000 online verkopers die meer dan een miljard verschillende artikelen verkopen op de verschillende Rakuten sites, is het geen wonder dat steeds meer verkopers hun producten willen aanbieden bij zo’n grote online retailgigant.

Hoe kun je, met zo’n enorm aanbod van verkopers en producten, concurreren om ervoor te zorgen dat jouw Rakuten-aanbiedingen boven de rest uitsteken? Wat moeten webwinkeliers doen om ervoor te zorgen dat ze het meeste uit hun aanbiedingen op Rakuten halen? Nou, we geven je een paar tips!

Over Rakuten

Rakuten.com, voorheen Buy.com, zet zijn missie voort om een uitstekende winkelervaring te bieden aan meer dan 18 miljoen klanten en een brede selectie goederen en verkopers aan te bieden. Rakuten.com is een echte marktplaats die retailers in staat stelt om individuele relaties op te bouwen en een stap verder te gaan voor hun klanten. In tegenstelling tot de overgrote meerderheid van de gezichtsloze, transactionele e-commerce marktplaatsen die ook rechtstreeks aan consumenten verkopen, richt Rakuten.com zich op het opbouwen van relaties met handelaren en consumenten, waarbij het zich onderscheidt op ervaring en niet alleen op prijs.

Rakuten.com richt zich op het leveren van meer dan alleen een transactie-ervaring aan consumenten, in plaats van het maken van verbindingen tussen verkopers en kopers via zijn ‘ontdekkingen’ winkelen, video-inhoud en recensies. Rakuten.com vindt dat e-commerce entertainment en plezier voor klanten moet zijn.

7 Tips

Hier volgen tips over welke informatie je in een aantal velden van het Primair Bestand kunt opnemen.

  • Productnaam: We raden je aan om het type product in dit veld te vermelden. Een GPS-toestel moet bijvoorbeeld heten: “Garmin Nuvi 285WT Auto GPS” en niet “Garmin Nuvi 285WT”. Dit maakt het makkelijker voor uitgevers om het product te vinden met een zoekopdracht.
  • SKU-nummer: Gebruik een SKU-nummer dat uniek is voor het product. Gebruik niet voor elk product hetzelfde SKU-nummer.
  • Lange productomschrijving: Hoewel dit veld niet verplicht is, raden we je aan het te gebruiken. Hoe meer informatie uitgevers over je producten hebben, hoe meer informatie ze kunnen doorgeven aan consumenten en hoe beter ze je producten kunnen promoten.
  • Verkoopprijs: Als er een korting beschikbaar is op een artikel, voer dan de gereduceerde prijs in het veld Verkoopprijs in en laat de prijs in het veld Verkoopprijs ongemoeid. Hierdoor kunnen uitgevers van coupons die de winkelprijs en de verkoopprijs trekken gebruikers laten zien hoeveel ze besparen. Vaak veranderen adverteerders de verkoopprijs in de verkoopprijs, waardoor er geen korting wordt getoond. In dit scenario kan de site van een uitgever aangeven: “Bespaar 0% op dit artikel!”
  • Trefwoord: Hoewel dit geen verplicht veld is, raden we je aan trefwoorden op te nemen omdat het uitgevers in staat stelt te zoeken in de productgegevens zodat bezoekers van hun sites je producten gemakkelijk kunnen vinden.
  • Universele productcode: Dit is geen verplicht veld, maar we moedigen je aan om het op te nemen omdat UPC-codes steeds belangrijker worden voor uitgevers die werken in de mobiele ruimte.
  • Klassen-ID / Attributen: Je bent niet verplicht om een attributenbestand in te sturen, maar we moedigen je wel aan om dit te doen. De gedetailleerde, verticale informatie die je in deze velden kunt opnemen is van onschatbare waarde voor uitgevers die zich op deze gebieden richten (bijvoorbeeld kleding, muziek of films).

Rakuten wordt ondersteund door Koongo!

Natuurlijk wordt Rakuten volledig ondersteund door Koongo!

Continue reading →

Begin vandaag nog met verkopen met Koongo

of contact met ons opnemen voor meer informatie