Menu

Blog

Google Shopping Update

Omdat Google Shopping onlangs een update van zijn productgegevensbestand (d.w.z. feed lay-out) heeft aangekondigd, hebben we adequate stappen genomen en de Google Shopping feed in onze Koongo database bijgewerkt. Hoewel je huidige ingestelde Google-kanalen zonder problemen blijven werken, raden we je aan om je Google-kanalen te updaten om je concurrenten voor te blijven, omdat Google de verkopers met nauwkeurigere en actuelere productgegevens hoger inschat en je dus meer kans hebt om de aandacht van nieuwe klanten te trekken!

Vanaf 30 september zal Google de bijgewerkte feed-specificatie wereldwijd gaan toepassen, maar winkeliers kunnen de nieuwe feeds direct indienen.

Veranderingen in Google Shopping in detail

Alle nieuwe feed attributen zijn optioneel, dus zolang je deze nieuwe velden niet nuttig vindt, hoef je ze niet toe te voegen. Alle nieuwe attributen bieden handelaren extra mogelijkheden om hun producten te beschrijven en stellen handelaren dus in staat om een concurrentievoordeel te behalen, zoals hierboven al is gezegd.

beschikbaarheidsdatum (!)

  • Beschrijving: Als je bestellingen accepteert voor producten die beschikbaar zijn voor voorbestelling, gebruik dan dit kenmerk om aan te geven wanneer het product beschikbaar wordt voor levering.
  • Afgeschreven waarde: “beschikbaar voor bestelling”.
  • Zorg ervoor dat je het availability_date attribuut bijwerkt, want deze waarde wordt niet meer gebruikt.

maat_type

  • Beschrijving: Gebruik dit kenmerk om de snit van je item aan te geven.
  • Statische waarden: Regular, Petite, Plus, Groot en lang, Positie

grootte_systeem

  • Beschrijving: Gebruik dit kenmerk om het maatsysteem van het land aan te geven waarin je het artikel indient.
  • Statische waarden: US, UK, EU, DE, FR, JP, CN, IT, BR, MEX, AU

mobiele_link

  • Beschrijving: Je kunt dit attribuut gebruiken om links op te nemen naar mobiele versies van de landingspagina’s voor je producten. Door een mobiel geoptimaliseerde link te bieden, los van de URL die je in het ‘link’-attribuut opgeeft, kun je de gebruikerservaring verbeteren.

is_bundel

  • Beschrijving: Door verkopers gedefinieerde bundels zijn aangepaste groeperingen van verschillende producten die door een verkoper zijn gedefinieerd en samen voor één prijs worden verkocht.
  • Waarden: TRUE, FALSE

leeftijdsgroep

  • NIEUWE waarden beschikbaar: Pasgeboren, Baby, Peuter

Hoe Google Shopping feeds bijwerken?

SEOshop, Biedmeer en Shopify gebruikers

Als je een gebruiker bent van SEOshop, Biedmeer of Shopify met een geïnstalleerde Koongo App, hoef je alleen maar de Attribute Mapping aan te passen in je Google Shopping kanaal, omdat we alle wijzigingen al hebben doorgevoerd in de Google feed.

Magento gebruikers

Als je Magento gebruikt, ga je gewoon naar je backend > Koongo > Exportprofielen en klik je op de knop Feeds en Taxonomieën bijwerken. Je hebt alleen recht op het downloaden van de nieuwste feeds en taxonomieën als je Support- en Updates-periode geldig is. Zo niet, dan zal het systeem een melding tonen en je aanmoedigen om je Support en Updates periode te verlengen.

Continue reading →

Begin vandaag nog met verkopen met Koongo

of contact met ons opnemen voor meer informatie